Om Föreningen

MånhästarBRF Månhästen är en bostadsrättsförening med fem hus belägna på Hägerstensåsen i stadsdelen Midsommarkransen, en närförort till Stockholm. Husen ligger fint belägna med utsikt över Mälaren från de lägenheter som är högt upp i husen och som har fönster åt norr. Namnet på vår föreningen kommer i från det konstverk som är en del av våra fastigheter och som heter just ”Månhästar”, skapat av konstärinnan Camilla Bergman och består utav tre stycken månhästar, en månhäst på varsin pelare av sten. Klicka på bilden ovan för att se en större bild på dessa månhästar.

• Föreningen bildades 2001-06-01.
  • Fastigheterna förvärvades 2007-12-17 från Svenska Bostäder.
  • Husen är byggda mellan 1992 och 1993.
  • Det finns 89 lägenheter fördelade i 5 hus.
  • Det finns en uthyrningslägenhet som kan hyras av medlemmar när man tex har besök av släktingar och vänner. Det finns 4st sängplatser och ett pentry.
  • Det finns separata cykel- och barnvagnsförråd i varje hus.
  • Det finns ett soprum i varje hus där man kan slänga hushållssopor, matavfall, papper, wellpapp, glas, glödlampor, lågenergilampor, lysrör och batterier.
  • Månhästen har fiberanslutning via Ownit Broadband AB som också levererar bredbandstjänsterna. Hastigheten är 1000/1000 Mbit/s.
  • SBC har hand om den kamerala förvaltningen.
  • Föreningen har avtal med Svenska störningsjouren AB.
  • Städning av trapphus sköts av städfirma.
  • Trädgårdsskötsel sköts av anlitad trädgårdsmästare.
  • Vi har gemensam vår- och höststädning av kringområdet.
  • Mellan hus nr 46 och hus nr 54 finns ett gruppboende.
  • Varje lägenhet, oavsett storlek, har en balkong, vissa lägenheter har uteplats i markplan.
  • Styrelsens sammansättning finns på följande sida: Styrelsen